“Postaw znaczek, a zobaczysz, dokąd cię przeniesie.”
Pewnego dnia Vashti, która uparcie twierdziła, że nie potrafi malować, na prośbę nauczycielki postawiła na kartce znak i podpisała go. Na drugi dzień kropka dziewczynki wisiała na ścianie oprawiona w złotą ramkę. Vashti stwierdziła, że potrafi malować jeszcze ładniejsze kropki i zaczęła z ochotą tworzyć kropki w różnych kolorach, różnych wielkości. Namalowała nawet kropkę nie malując kropki, czyli wypełniając kartkę tak, by został na niej biały fragment o kształcie kropki. Wszyscy mogli podziwiać jej kropkowe obrazy na zorganizowanej w szkole wystawie. Zachwycony obrazami Vashti chłopiec podszedł do małej malarki, by pogratulować jej sukcesu. Sam twierdził, że nie potrafi namalować nawet prostej linii bez linijki. Wtedy dziewczynka poprosiła, by namalował znak, podpisał go i “zobaczył, dokąd go przeniesie”.
Ta krótka opowieść zainspirowała naszych przedszkolaków do tworzenia. Najpierw, podobnie jak Vashti, ćwiczyliśmy stawianie kropek na dużym arkuszu papieru, następnie rysowaliśmy swoje najpiękniejsze kropki w ramce. Nasze niepowtarzalne prace zostały wywieszone w holu przedszkola i stworzyły przepiękną wystawę. Oczywiście nie zabrakło pląsów i tańców. Ubrane w kropki dzieci aktywnie “czytały” niezwykłą książkę o kropkach, a okrzyki zachwytu słychać było w całym przedszkolu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |